Gaustaløpet - Pressemeldinger - Om Rjukan - Nettsteder - visitrjukan

Gaustaløpet

Gaustaløpet søndag 2. mars - Telemarks eldste turrenn!

For 64 gang gjennomføres Gaustaløpet fra Fjellstua i Tinn til Venås i Gransherad.

Vi har registrert at flere har vært aktive på ski i vinter også, og mange har ladet opp med god norsk innsats i OL, og flotte vinterforhold på fjellet i vinterferien. Dermed håper vi mange er klar for ny utfordring på 45 km til søndages Gaustaløpet.

Familievarianten på 22 km fra Bitringsnatten i Tuddal er også et godt alternativ.

Gaustaløpet går i flott natur inn Gausdalen og over Bitringsnatten til Venås i Gransherad. Fra neste år regner vi med at løypa blir forlenget med ca 5 km slik at den går helt ned til skolen i Gransherad.

Dette gleder vi oss veldig til og takker Idrettslaget og Skogfondet i Gransherad og Hjartdal og Gransherad Sparebank for støtten til dette arbeidet.

STATUS i helga: Vi har masse snø og løypeforberedelsene er i gang! Hele traseén er kjørt igjennom i helgen. Løypesjefen er optimistisk med hensyn til løypa og forholdene.

På grunn av snømengdene hadde vi også en skredekspert til å se på forholdene og tilbakemeldingene er gode.

Vi ser frem til et flott renn neste søndag J

Fakta: Gaustaløpet er det eldste turrennet i Telemark og ble første gang arrangert i 1934. Det har siden vært gjennomført 63 ganger. Arrangementet er et samarbeid mellom Rjukan Idrettslag, Gransherad Idrettslag og Tuddal Idrettslag. De aktive har automatisk tidtaking og premiering er etter reglene i Skiforbundet. Påmelding og mer info på vår hjemmeside: www.gaustalopet.no

Motta nyhetsbrev

Developed by Aplia - Powered by eZ Publish and tellUsPersonvern