Solspeilet gir positive effekter i Rjukan - visitrjukan

Solspeilet gir positive effekter i Rjukan

En ny tid er startet på Rjukan. På solfylte dager fylles den 600 m2 store solflekken på torget med solhungrige folk. Barnehagene har fått et nytt utfluktssted. Hit kommer de med matpakker og saft og koser seg i sola.

Også byens næringsliv merker solstrålenes effekter. Tracy Murhpy som driver kafé rett over gata har hatt en merkbar økning i omsetning siden Solspeilet åpnet.

Krossobanen fraktet 600 personer den første helgen etter åpningen. Det er langt over en normal novemberhelg. Også daglig leder ved Gvepseborg Cafe og Restaurant, Mikael Hammersten har hatt hendene fulle med turister som har kommet til Rjukan for å se Solspeilet. ”Jeg snakket med en del av gjestene våre på søndag, og godt over halvparten var kommet til Rjukan for å se på Solspeilet”, sier han.

”Dette er akkurat det vi håpet på. Nå får vi bare jobbe videre så også andre får merke effekten av Solspeilet”, sier daglig leder i visitRjukan, Karin Rø.

Motta nyhetsbrev

Developed by Aplia - Powered by eZ Publish and tellUsPersonvern